REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO I BLOGA Holy Alpaca Knit

 

Sklep działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com prowadzi internetową sprzedaż detaliczną rękodzieła. Właścicielem sklepu jest Anna Ziółkowska, Holy Alpaca Knit, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa, podlegająca nierejestrowej działalności gospodarczej.

Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową do wielu krajów świata.

Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem: Anna Ziółkowska, Holy Alpaca Knit, ul. Tamka 16/46 (wyłącznie korespondencyjnie), e-mail: kontakt@holyalpacaknit.pl, a także przez live chat na Stronie internetowej i formularz kontaktowy. Kontakt możliwy jest w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt ustawowych i dni, o których Sprzedawca poinformuje z wyprzedzeniem na Stronie. Poza godzinami pracy obowiązuje wydłużony czas odpowiedzi ze strony Sprzedawcy.

Spis treści Regulaminu:

  1. Definicje
  2. Postanowienia wprowadzające
  3. Zasady korzystania ze Sklepu i Strony internetowej
  4. Zasady komentowania
  5. Zasady składania zamówień i realizacja zamówienia
  6. Czas realizacji zamówienia
  7. Produkty, zwroty i odpowiedzialność za wady
  8. Formy  i czas dostawy, zwolnienia z opłat i płatności
  9. Dane osobowe i pliki cookies – wyciąg
  10. Pozasądowe dochodzenie roszczeń
  11. Postanowienia końcowe

 

§ 1 Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie internetowym Holy Alpaca Knit w celu konsumpcji i zaspokojenia własnych potrzeb;
  2. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com;
  3. Strona internetowa – witryna internetowa holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com, w której skład wchodzi Sklep i Blog;
  4. Blog – podstrona Strony internetowej z wpisami tematycznymi;
  5. Użytkownik – każda osoba wchodząca na Stronę internetową;
  6. Komentujący – Użytkownik zostawiający opinię lub komentarz na Stronie internetowej;
  7. Produkt – gotowy wyrób wystawiony do sprzedaży widoczny na Stronie.
  8. Produkt na zamówienie – Produkt, który nie musi być w magazynie, ponieważ jest wykonywany dopiero po złożeniu spersonalizowanego zamówienia przez Konsumenta.
  9. Produkt wyróżniony – Produkt szczególnie promowany na Stronie.
  10. Sprzedawca – właściciel Sklepu, Anna Ziółkowska;
  11. Administrator Strony – Anna Ziółkowska;
  12. Regulamin – zbiór praw i obowiązków Konsumenta oraz Sprzedawcy.

 

§ 2 Postanowienia wprowadzające

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną rękodzieła za pośrednictwem Sklepu. Wszystkie produkty są nowe.
  2. Regulamin określa zasady działania sklepu, rejestracji konta, dokonywania zakupu, płatności, reklamacji i zwrotów. Określa także zasady zostawiania komentarzy (dotyczy Bloga i opinii o Produktach) i przytacza Politykę prywatności i cookies.
  3. Regulamin jest integralną częścią umowy, zawieranej przez Konsumenta ze Sprzedawcą po kliknięciu w przycisk „kupuję i płacę” w części „podsumowanie”. Każdy Konsument jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowania go celem dokonania zakupu.

 

§ 3 Zasady korzystania ze Sklepu i Strony internetowej

  1. Do prawidłowego skorzystania ze Strony internetowej Użytkownik potrzebuje urządzenia z dostępem do internetu: komputera, tabletu, telefonu.
  2. Do złożenia zamówienia Użytkownik, oprócz spełnienia § 3.1, potrzebuje posiadać aktywne konto mailowe i konto w banku.

 

§ 4 Zasady komentowania

  1. Aby zostawić komentarz lub opinię, Komentujący jest zobowiązany do zaakceptowania Polityki Prywatności, potrzebnych zgód i przestrzegania niniejszego Regulaminu.
  2. Komentarze i opinie powinny być pisane zgodnie z obowiązującymi normami społecznymi, tj. nie zawierać wulgaryzmów, spamu ani nieść treści nastawionych na hejt. W przeciwnym przypadku Komentujący zostanie zbanowany, tj. odebrane zostanie mu prawo do zostawiania opinii i komentarzy przez Administratora Strony.
  3. Komentarze pojawiają się na Stronie dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora Strony, jednakże bez zbędnej moderacji, gdyż z założenia opinie Użytkowników i Konsumentów wydawane na temat Produktów i Sklepu powinny być zgodne ze stanem rzeczywistym, a ich komentarze odnoszące się do tematyki wpisu na Blogu. W innym przypadku komentarze lub opinie mogą nie zostać zamieszczone.

 

§ 5 Zasady składania zamówień i realizacja zamówienia

  1. Konsument może zakupić Produkt, spełniwszy poniższe wymagania:
    1.1. wybierając ilość i, jeśli to wskazane, kolor Produktu;
    1.2. jeśli Konsument zdecyduje się na kolor przy Produkcie na zamówienie, proszony jest o dodanie komentarza do zamówienia lub o kontakt ze Sklepem;
    1.3. dodając Produkt do koszyka;
    1.4. przechodząc do koszyka poprzez „podsumowanie” lub „zobacz koszyk” w prawym górnym rogu Strony lub w pasku bocznym Sklepu;
    1.5. wybierając sposób wysyłki;
    1.6. klikając „podsumowanie”;
    1.7. wprowadzając wszystkie dane osobowe oznaczone jako wymagane, w tym adres wysyłki, numer telefonu, email i ewentualne komentarze;
    1.8. wybierając sposób płatności;
    1.9. czytając i akceptując Regulamin;
    1.10. wciskając przycisk „kupuję i płacę”.
  2. Kliknięcie przycisku „kupuję i płacę” jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży; złożenie zamówienia przez Konsumenta zostaje także potwierdzone drogą elektroniczną na adres email wskazany przy składaniu zamówienia.
  3. Od momentu otrzymania maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia, Klient ma obowiązek opłacić zamówienie lub z niego zrezygnować, niezwłocznie powiadamiając fakcie rezygnacji Sprzedawcę.
  4. Sprzedawca oczekuje 3 dni robocze na zaksięgowanie płatności, a po jej dokonaniu zaczyna realizować zamówienie. Przez ten czas Sprzedawca nie może sprzedać tego Produktu innemu Konsumentowi.
  5. Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza rezygnację z zakupu przez Konsumenta.
  6. Po dokonaniu płatności Konsument otrzyma potwierdzenie „Zamówienie w realizacji” przesłane elektronicznie na swój adres email. Dostęp do zamówienia i numer konta do płatności przelewem wyświetla się na także stronie złożenia zamówienia oraz jest dostępne po zalogowaniu do konta klienta.
  7. Gdy przesyłka zostanie nadana, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zrealizowane”.
  8. Jeśli zamówienie zostanie zwrócone, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zwrócone”.
  9. Jeśli zamówienie zostanie anulowane, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie anulowane”.
  10. Konsument może wysłać prośbę o wykonanie Produktu na zamówienie, jeśli Produkt jest oznaczony jako „Produkt na zamówienie”. Jeśli to wskazane, Klient jest zobowiązany podać nazwę wybranego koloru Produktu na zamówienie.
  11. Produkty na zamówienie, wykonane zgodnie z życzeniem Klienta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp. nie podlegają zwrotom ani wymianie (więcej w § 7).
  12. Aby dokonać zakupu Użytkownik nie musi się rejestrować, ale rejestracja jest polecana celem bieżącego monitorowania przebiegu składania zamówienia i dla dostępu do historii swoich zamówień.

 

§ 6 Czas realizacji zamówienia

  1. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia od momentu otrzymania zaksięgowanej wpłaty na swoim koncie.
  2. Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy, który zależy od kraju i przewoźnika.
  3. Jeżeli Produkt jest w magazynie, wysyłka następuje w ciągu 1-2 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty. Większość przesyłek nadawana jest tego samego dnia.
  4. Jeżeli Produkt wykonywany jest na zamówienie lub na indywidualne zamówienie, czas jego realizacji wydłuża się. Czas dostaw poszczególnych Produktów podane są w opisach danych produktów na Stronie, niemniej ogólnie mieszczą się w 7-14 dniach roboczych.
  5. Z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy czas może przedłużyć się, np. w wyniku braku półproduktów u dostawcy, o czym Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Konsumenta, pytając o zgodę na wydłużenie czasu realizacji lub w wyniku braku takiej zgody anuluje zamówienie i zwróci jego koszt Konsumentowi.

 

§ 7 Produkty, zwroty i odpowiedzialność za wady

  1. Wszystkie ceny podane na Stronie są cenami brutto.
  2. Wszystkie produkty są nowe, wykonane ręcznie przez Sprzedawcę, przy użyciu szydełka lub drutów. Elementy wyprodukowane w inny sposób, to elementy meblarskie, takie jak: pianka tapicerska, drewno i obicie stołków.
  3. Sprzedawca zaznacza, że poprzez fakt ręcznego wykonywania Produktów oraz różnych farbowań motków, z których Produkty są wykonywane, każdy z nich, w obrębie danego Produktu, może się nieznacznie różnić rozmiarem i kolorem.
  4. Sprzedawca stara się jak najlepiej odzwierciedlić rzeczywisty kolor produktu na zdjęciach, natomiast jego odcienie mogą się różnić w zależności od monitora i urządzenia Użytkownika. Żadna biała/naturalna wełna nie jest optycznie biała ze względu na naturalny odcień włókna, wpadający w ecru. Konsument nie może wnosić roszczeń z tytułu wynikającego z tego punktu.
  5. O wszystkie Produkty zakupione w Sklepie należy starannie dbać, zgodnie z instrukcją dołączaną do każdego z nich i dostępną na stronie: https://holyalpacaknit.pl/przykladowa-strona/, mając na uwadze to, że Produkty wykonywane ręcznie mogą być mniej trwałe od produktów masowych/ produkowanych maszynowo, np. mechacić i rozciągać się.
  6. Konsument może wnieść reklamację, jeśli zakupiony Produkt posiada wady leżące po stronie Sprzedawcy i niewynikające z użytkowania przez Konsumenta. Konsument niezwłocznie po dostrzeżeniu wady powinien poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji i po konsultacji z nim odesłać Produkt na koszt Sprzedawcy na adres: Holy Alpaca Knit, Anna Ziółkowska, ul. Tamka 16/46, 00-349 Warszawa.
  7. Konsumentowi przysługuje prawo zwrotu lub wymiany Produktu w okresie 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki, z wyłączeniem Produktów na zamówienie, wykonanych zgodnie z życzeniem Klienta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp.
  8. Zwracany towar nie może być zniszczony, pobrudzony ani mieć śladów noszenia.
  9. O planowanym zwrocie lub wymianie Klient powinien poinformować Sprzedawcę przed jej dokonaniem. Przesyłka ze zwrotem i wymianą następuje na koszt Konsumenta i musi odbyć się poprzez wysyłkę rejestrowaną. Klient nie otrzymuje zwrotu kosztów wysyłki w żadną stronę. Adres przesyłki do zwrotu i wymiany: Holy Alpaca Knit, Anna Ziółkowska, ul. Tamka 16/46, 00-349 Warszawa.

 

§ 8 Formy  i czas dostawy, zwolnienia z opłat i płatności

  1. Przy składaniu zamówienia Konsument ma możliwość wyboru poniższych przewoźników:
    • Na terenie Polski:
      • InPost Paczkomaty – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 12 zł; Konsumentowi przysługuje darmowa dostawa przy zakupie powyżej 398 zł;
      • DHL Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 16,50zł; Konsumentowi przysługuje darmowa dostawa przy zakupie powyżej 398 zł;
      • UPS Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 19 zł
      • FedEx – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 17 zł
      • TNT Express (premium) – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 18,50 zł.
    • Do Niemiec:
      • aPaczka Niemcy – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 37 zł;
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 65 zł;
      • UPS Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 76 zł.
    • Do Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii:
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 68 zł
    • Do Czech, Słowacji, Holandii, Belgii i Luksemburgu:
      • GLS – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 59 zł
    • Na Litwę, do Bułgarii, Słowenii i Węgier:
      • GLS – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 69 zł
    • Do Estonii, Finlandii, Grecji, Łotwy, Irlandii, Portugalii, Szwecji i Włoch:
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 89 zł
    • Do Norwegii, Białorusi, Rosji, Szwajcarii i na Ukrainę:
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 128 zł.
    • Do Kanady i Stanów Zjednoczonych:
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 230 zł.
    • Do Australii:
      • TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 260 zł;
    • Do Japonii, Chin, Tajlandii, Indii, Korei Pd., Singapuru i Hong Kongu:
      • UPS Express Saver – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 210 zł.
  2. Płatności można dokonać:
    1. Za pomocą PayPala – Konsument musi posiadać konto na PayPalu lub zapłacić kartą;
    2. Poprzez bezpośredni przelew bankowy na konto sprzedawcy: 98 1140 2004 0000 3802 7796 6936 (rachunek w mBanku), IBAN: PL98 1140 2004 0000 3802 7796 6936, BIC: BREXPLPWMBK.
  3. Wysyłki do Polski realizowane kurierami dostarczane są w ciągu 1-2 dni roboczych od dnia nadania.
  4. Wysyłki do Polski realizowane do paczkomatu dostarczane są w ciągu 2-4 dni roboczych od dnia nadania.
  5. Wysyłki do pozostałych krajów świata realizowane kurierami dostarczane są w ciągu 2-4 dni roboczych od dnia nadania transportem lotniczym.

§ 8. Dane osobowe i pliki cookies – wyciąg z Polityki prywatności Holy Alpaca Knit. Całość tekstu dostępna jest na stronie: https://holyalpacaknit.pl/polityka-prywatnosci/

  1. (…) Każdy Użytkownik Strony Internetowej, którego dane są przetwarzane, ma prawo do:
    1.1. wglądu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO);
    1.2. poprawiania swoich danych osobowych (art. 16 RODO);
    1.3. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO);
    1.4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 19 RODO);
    1.5. usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO);
    1.6. przeniesienia swoich danych osobowych (art. 20 RODO).
  2. Wyżej wymienione prawa zostaną wyegzekwowane po przesłaniu przez Użytkownika odpowiedniej prośby do Administratora na adres e-mail: admin@holyalpacaknit.pl.
  3. Administrator postąpi zgodnie z żądaniem Użytkownika, o ile nie wystąpi podstawa prawna przetwarzania danych osobowych, wobec przetwarzania których odniósł się Użytkownik.
  4. Użytkownik ma także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora (…).
  5. Strona Internetowa wykorzystuje tzw. Pliki Cookies, czyli głównie małe pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika.
  6. Pliki Cookies pozwalają na rozpoznanie urządzenia Użytkownika i wyświetlenie Strony Internetowej w sposób dostosowany do jego preferencji. Zawierają zazwyczaj nazwę domeny, unikalny numer oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
  7. Pliki Cookies na Stronie Internetowej służą głównie do tworzenia anonimowych statystyk, poprawiających funkcjonalność strony.
  8. Pliki Cookies dzielą się na:
    1. Cookies sesyjne – usuwane z urządzenia końcowego po wyłączeniu komputera lub zakończeniu sesji przeglądarki;
    2. Cookies trwałe – przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do momentu usunięcia ich przez Użytkownika lub ich wygaśnięcia.
  9. Użytkownik ma prawo do wyłączenia Plików Cookies w obrębie swojej przeglądarki. Każda przeglądarka ma własne ustawienia odnośnie Plików Cookies. Aby wyłączyć Pliki Cookies, Użytkownik może pobrać instrukcję, dotyczącą przeglądarki, której używa, pod tym linkiem: http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/
  10. Zablokowanie Plików Cookies przez Użytkownika może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania się Strony Internetowej (…).

 

§ 10 Pozasądowe dochodzenie roszczeń

  1. Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozpatrywania reklamacji:
    1. Konsument może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży
    2. Konsument może skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
  2. Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są pod adresem: http://www.uokik.gov.pl.
  3. Konsument może także skorzystać z platformy OD: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.

 

§ 11 Postanowienia końcowe

  1. Regulamin może ulec zmianie w każdym momencie.
  2. Data ostatniej aktualizacji: 24.09.2018 r.
  3. Pytania związane z Regulaminem można kierować na adres e-mail: admin@holyalpacaknit.pl.