[currency_switcher]

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO I BLOGA Holy Alpaca Knit

 

Sklep, działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl, prowadzi internetową sprzedaż detaliczną rękodzieła oraz produktów cyfrowych: wzorów na druty. Właścicielem sklepu jest Anna Ziółkowska, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa, podlegająca działalności gospodarczej:

Anna Ziółkowska Holy Alpaca Knit

ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa

NIP: 9522034907

REGON: 520188610.

Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową do wielu krajów świata.

Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem: Anna Ziółkowska Holy Alpaca Knit, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa (wyłącznie korespondencyjnie), e-mail: kontakt@holyalpacaknit.pl i formularz kontaktowy. Kontakt możliwy jest w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt ustawowych i dni, o których Sprzedawca poinformuje z wyprzedzeniem na Stronie. Poza godzinami pracy obowiązuje wydłużony czas odpowiedzi ze strony Sprzedawcy.

§ 1. Definicje

  1. Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie internetowym Holy Alpaca Knit w celu konsumpcji i zaspokojenia własnych potrzeb;
  2. Sklep – sklep internetowy działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com;
  3. Strona internetowa – witryna internetowa holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com, w której skład wchodzi Sklep i Blog;
  4. Blog – podstrona Strony internetowej z wpisami tematycznymi;
  5. Użytkownik – każda osoba wchodząca na Stronę internetową;
  6. Komentujący – Użytkownik zostawiający opinię lub komentarz na Stronie internetowej;
  7. Produkt – wyrób wystawiony do sprzedaży widoczny na Stronie, który jest gotowy lub na który materiały są w magazynie.
  8. Produkt na zamówienie – Produkt, który nie musi być w magazynie, ponieważ jest wykonywany dopiero po złożeniu spersonalizowanego zamówienia przez Konsumenta.
  9. Produkt wyróżniony – Produkt szczególnie promowany na Stronie.
  10. Produkt cyfrowy – plik w formacie pdf. wysyłany na adres mailowy Konsumenta podany przy zamówieniu.
  11. Sprzedawca – właściciel Sklepu, Anna Ziółkowska;
  12. Administrator Strony – Anna Ziółkowska;
  13. Regulamin – zbiór praw i obowiązków Konsumenta oraz Sprzedawcy.

§ 2. Postanowienia wprowadzające

  1. Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną rękodzieła i produktów cyfrowych za pośrednictwem Sklepu. Wszystkie produkty są nowe.
  2. Regulamin określa zasady działania sklepu, rejestracji konta, dokonywania zakupu, płatności, reklamacji i zwrotów. Określa także zasady zostawiania komentarzy (dotyczy Bloga i opinii o Produktach) i przytacza Politykę prywatności i cookies.
  3. Regulamin jest integralną częścią umowy, zawieranej przez Konsumenta ze Sprzedawcą po kliknięciu w przycisk „kupuję i płacę” w części „podsumowanie”. Każdy Konsument jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowania go celem dokonania zakupu.

§ 3. Zasady korzystania ze Sklepu i Strony internetowej

  1. Do prawidłowego skorzystania ze Strony internetowej Użytkownik potrzebuje urządzenia z dostępem do internetu: komputera, tabletu, telefonu.
  2. Do złożenia zamówienia Użytkownik, oprócz spełnienia § 3.1, potrzebuje posiadać aktywne konto mailowe i konto w banku.

§ 4. Zasady komentowania

  1. Aby zostawić komentarz lub opinię, Komentujący jest zobowiązany do zaakceptowania Polityki Prywatności, potrzebnych zgód i przestrzegania niniejszego Regulaminu.
  2. Komentarze i opinie powinny być pisane zgodnie z obowiązującymi normami społecznymi, tj. nie zawierać wulgaryzmów, spamu ani nieść treści nastawionych na hejt. W przeciwnym przypadku Komentujący zostanie zbanowany, tj. odebrane zostanie mu prawo do zostawiania opinii i komentarzy przez Administratora Strony.
  3. Komentarze pojawiają się na Stronie dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora Strony, jednakże bez zbędnej moderacji, gdyż z założenia opinie Użytkowników i Konsumentów wydawane na temat Produktów i Sklepu powinny być zgodne ze stanem rzeczywistym, a ich komentarze odnoszące się do tematyki wpisu na Blogu. W innym przypadku komentarze lub opinie mogą nie zostać zamieszczone.

§ 5. Zasady składania zamówień i realizacja zamówienia

  1. Konsument zobowiązuje się nie składać zamówień w sposób lekkomyślny, omyłkowo lub też bez zapoznania się z konsekwencjami składania oferty zgodnie z niniejszym Regulaminem i przepisami polskiego prawa.
  2. Konsument może zakupić Produkt, spełniwszy poniższe wymagania:
    • wybierając ilość i, jeśli to wskazane, kolor Produktu; przy Produkcie cyfrowym należy wybrać język;
    • jeśli Konsument zdecyduje się na kolor przy Produkcie na zamówienie, proszony jest o dodanie komentarza do zamówienia lub o kontakt ze Sklepem;
    • dodając Produkt do koszyka;
    • przechodząc do koszyka poprzez „podsumowanie” lub „zobacz koszyk” w prawym górnym rogu Strony;
    • wybierając sposób wysyłki;
    • klikając „podsumowanie”;
    • wprowadzając wszystkie dane osobowe oznaczone jako wymagane, w tym adres wysyłki, numer telefonu, email i ewentualne komentarze;
    • wybierając sposób płatności;
    • czytając i akceptując Regulamin;
    • wciskając przycisk „kupuję i płacę”.
  3. Kliknięcie przycisku „kupuję i płacę” jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży; złożenie zamówienia przez Konsumenta zostaje także potwierdzone drogą elektroniczną na adres email wskazany przy składaniu zamówienia.
  4. Od momentu otrzymania maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia, Klient ma obowiązek opłacić zamówienie lub z niego zrezygnować, niezwłocznie powiadamiając fakcie rezygnacji Sprzedawcę.
  5. Sprzedawca oczekuje 3 dni robocze na zaksięgowanie płatności, a po jej dokonaniu zaczyna realizować zamówienie. Przez ten czas Sprzedawca nie może sprzedać tego Produktu innemu Konsumentowi.
  6. Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza rezygnację z zakupu przez Konsumenta.
  7. Po dokonaniu płatności Konsument otrzyma potwierdzenie „Zamówienie w realizacji” przesłane elektronicznie na swój adres email. Dostęp do zamówienia i numer konta do płatności przelewem wyświetla się na także stronie złożenia zamówienia oraz jest dostępne po zalogowaniu do konta klienta.
  8. Gdy przesyłka zostanie nadana, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zrealizowane”. Produkt cyfrowy wysyłany jest drogą mailową natychmiast i automatycznie po zaksięgowaniu płatności.
  9. Jeśli zamówienie zostanie zwrócone, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zwrócone”. Produktów cyfrowych nie można zwracać.
  10. Jeśli zamówienie zostanie anulowane, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie anulowane”.
  11. Konsument może wysłać prośbę o wykonanie Produktu na zamówienie, jeśli Produkt jest oznaczony jako „Produkt na zamówienie”. Jeśli to wskazane, Klient jest zobowiązany podać nazwę wybranego koloru Produktu na zamówienie.
  12. Produkty na zamówienie, wykonane zgodnie z życzeniem Klienta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp. nie podlegają zwrotom ani wymianie (więcej w § 7).
  13. Aby dokonać zakupu Użytkownik nie musi się rejestrować, ale rejestracja jest polecana celem bieżącego monitorowania przebiegu składania zamówienia i dla dostępu do historii swoich zamówień.

§ 6. Czas realizacji zamówienia

  1. Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia od momentu otrzymania zaksięgowanej wpłaty na swoim koncie.
  2. Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy, który zależy od kraju i przewoźnika. Nie dotyczy to Produktów cyfrowych, które wysyłane są automatycznie natychmiast po zaksięgowaniu płatności na adres mailowy Konsumenta podany przy zamówieniu.
  3. Jeżeli Produkt jest gotowy, wysyłka następuje zwykle następnego dnia od daty zaksięgowania wpłaty. Jeśli produkt jest dostępny, ale nie gotowy, wysyłka następuje zgodnie z szacowanym okresem oczekiwania opisanym przy każdym produkcie. Zwykle nie jest to dłużej niż 7 dni roboczych.
  4. Jeżeli Produkt wykonywany jest na zamówienie lub na indywidualne zamówienie, czas jego realizacji wydłuża się. Czas dostaw poszczególnych Produktów podane są w opisach danych produktów na Stronie, niemniej ogólnie mieszczą się w 7-14 dniach roboczych.
  5. Z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy czas może przedłużyć się, np. w wyniku braku półproduktów u dostawcy, o czym Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Konsumenta, pytając o zgodę na wydłużenie czasu realizacji lub w wyniku braku takiej zgody anuluje zamówienie i zwróci jego koszt Konsumentowi.

 

§ 7. Produkty, zwroty i odpowiedzialność za wady

  1. Wszystkie ceny podane na Stronie są cenami brutto.
  2. Wszystkie produkty są nowe, wykonane ręcznie przez Sprzedawcę, przy użyciu szydełka lub drutów. Elementy wyprodukowane w inny sposób, to elementy meblarskie, takie jak: pianka tapicerska, drewno, obicie stołków, metalowe zatrzaski, pompony ze sztucznego futerka czy metki. Produkty cyfrowe są produktami autorskimi i są przedmiotem prawa autorskiego.
  3. Sprzedawca zaznacza, że poprzez fakt ręcznego wykonywania Produktów oraz różnych farbowań motków, z których Produkty są wykonywane, każdy z nich, w obrębie danego Produktu, może się nieznacznie różnić rozmiarem i kolorem.
  4. Sprzedawca stara się jak najlepiej  odzwierciedlić rzeczywisty kolor produktu na zdjęciach, natomiast jego odcienie mogą się różnić w zależności od monitora i urządzenia Użytkownika. Żadna biała/naturalna wełna nie jest optycznie biała ze względu na naturalny odcień włókna, wpadający w ecru. Konsument nie może wnosić roszczeń z tytułu wynikającego z tego punktu.
  5. O wszystkie Produkty zakupione w Sklepie należy starannie dbać, zgodnie z instrukcją dołączaną do każdego z nich i dostępną na stronie: https://holyalpacaknit.pl/pranie-i-przechowywanie-produktow-z-welny/, mając na uwadze to, że Produkty wykonywane ręcznie mogą być mniej trwałe od produktów masowych/ produkowanych maszynowo, np. mechacić i rozciągać się. Fakty te nie stanowią podstawy do wniesienia reklamacji.
  6. Konsument może wnieść reklamację, jeśli zakupiony Produkt posiada wady leżące po stronie Sprzedawcy i niewynikające z użytkowania przez Konsumenta. Konsument niezwłocznie po dostrzeżeniu wady powinien poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji i po konsultacji z nim odesłać Produkt na koszt Sprzedawcy na adres: Holy Alpaca Knit Anna Ziółkowska, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa. Reklamacje rozpatrywane są do 30 dni od dnia otrzymania towaru od Konsumenta.
  7. Konsumentowi przysługuje prawo zwrotu lub wymiany Produktu w okresie 14 dni od otrzymania przesyłki, z wyłączeniem Produktów na zamówienie, wykonanych zgodnie z życzeniem Konsumenta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp. Produkty cyfrowe nie podlegają zwrotom.
  8. O planowanym zwrocie lub wymianie Konsument powinien poinformować Sprzedawcę przed jej dokonaniem: mailowo lub telefonicznie. Przesyłka ze zwrotem i wymianą następuje na koszt Konsumenta i musi odbyć się poprzez wysyłkę rejestrowaną. Jeśli Konsument zwrócił całe zamówienia, otrzymuje całość poniesionych przy składaniu zamówienia kosztów, przy czym zwracany jest koszt najtańszej możliwej wysyłki. Konsument nie otrzymuje zwrotu kosztów wysyłki zwrotnej. Adres przesyłki do zwrotu i wymiany: Anna Ziółkowska Holy Alpaca Knit, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa.
  9. Zwracany produkt nie może nosić śladów użytkowania, t.j. być zabrudzony, rozciągnięty, zmechacony czy zniszczony. Sprzedawca może potrącić wysokość poniesionych strat ze zwracanej kwoty do 100% jej wartości (np. w przypadku, gdy produkt nie będzie nadawał się do odsprzedaży).

 

§ 8. Formy dostawy, zwolnienia z opłat i płatności

  1. Przy składaniu zamówienia Konsument ma możliwość wyboru przewoźników obsługiwanych przez platformę a-paczka. M.in. paczkomaty inPost, kurier inPost, kurier Poczta Polska 48 na terenie Polski. Przy wysyłce zagranicznej paczki obsługiwane są przez Poczta Polska Global Express.
  2. Płatności można dokonać:
    • Za pomocą PayPal lub bramek płatności
    • Poprzez bezpośredni przelew bankowy na konto sprzedawcy: 98 1140 2004 0000 3802 7796 6936 (rachunek w mBanku), IBAN: PL98 1140 2004 0000 3802 7796 6936, BIC: BREXPLPWMBK.
  3. Zamówienia powyżej 250 zł objęte są darmową wysyłką na terenie Polski do Paczkomatu lub poprzez kuriera inPost.
  4. Wysyłki na terenie Polski realizowane kurierami dostarczane są w ciągu 1-2 dni roboczych od dnia nadania.
  5. Wysyłki na terenie Polski realizowane do paczkomatu dostarczane są w ciągu 2-4 dni roboczych od dnia nadania.
  6. Wysyłki do pozostałych krajów świata realizowane Pocztą Polską Global Express dostarczane są terminie wskazanym przez tego przewoźnika.

(…)

  1. Każdy Użytkownik Strony Internetowej, którego dane są przetwarzane, ma prawo do:
    • wglądu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO);
    • poprawiania swoich danych osobowych (art. 16 RODO);
    • ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO);
    • prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 19 RODO);
    • usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO);
    • przeniesienia swoich danych osobowych (art. 20 RODO).

 

  1. Wyżej wymienione prawa zostaną wyegzekwowane po przesłaniu przez Użytkownika odpowiedniej prośby do Administratora na adres e-mail: kontakt@holyalpacaknit.pl.

 

  1. Administrator postąpi zgodnie z żądaniem Użytkownika, o ile nie wystąpi podstawa prawna przetwarzania danych osobowych, wobec przetwarzania których odniósł się Użytkownik.

 

  1. Użytkownik ma także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora.

 

(…)

 

  1. Strona Internetowa wykorzystuje tzw. Pliki Cookies, czyli głównie małe pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika.
  2. Pliki Cookies pozwalają na rozpoznanie urządzenia Użytkownika i wyświetlenie Strony Internetowej w sposób dostosowany do jego preferencji. Zawierają zazwyczaj nazwę domeny, unikalny numer oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
  3. Pliki Cookies na Stronie Internetowej służą głównie do tworzenia anonimowych statystyk, poprawiających funkcjonalność strony.
  4. Pliki Cookies dzielą się na:
    • Cookies sesyjne – usuwane z urządzenia końcowego po wyłączeniu komputera lub zakończeniu sesji przeglądarki;
    • Cookies trwałe – przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do momentu usunięcia ich przez Użytkownika lub ich wygaśnięcia.
  5. Użytkownik ma prawo do wyłączenia Plików Cookies w obrębie swojej przeglądarki. Każda przeglądarka ma własne ustawienia odnośnie Plików Cookies. Aby wyłączyć Pliki Cookies, Użytkownik może pobrać instrukcję, dotyczącą przeglądarki, której używa, pod tym linkiem: http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/
  6. Zablokowanie Plików Cookies przez Użytkownika może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania się Strony Internetowej.

 

(…)

§ 10. Postanowienia końcowe

  1. Regulamin może ulec zmianie bez powiadomienia.
  2. Data ostatniej aktualizacji: 22.10.2021 r.
  3. Pytania związane z Regulaminem można kierować na adres e-mail: kontakt@holyalpacaknit.pl.