REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO I BLOGA Holy Alpaca Knit
Sklep działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com prowadzi internetową sprzedaż detaliczną rękodzieła. Właścicielem sklepu jest Anna Ziółkowska, Holy Alpaca Knit, ul. Lawendowa 4, 05-077 Warszawa, podlegająca nierejestrowej działalności gospodarczej.
Sklep prowadzi sprzedaż wysyłkową do wielu krajów świata.
Kontakt ze sprzedawcą możliwy jest pod adresem: Anna Ziółkowska, Holy Alpaca Knit, ul. Tamka 16/46 (wyłącznie korespondencyjnie), e-mail: kontakt@holyalpacaknit.pl, a także przez live chat na Stronie internetowej i formularz kontaktowy. Kontakt możliwy jest w godzinach 9-17 od poniedziałku do piątku z wyłączeniem świąt ustawowych i dni, o których Sprzedawca poinformuje z wyprzedzeniem na Stronie. Poza godzinami pracy obowiązuje wydłużony czas odpowiedzi ze strony Sprzedawcy.
Spis treści Regulaminu:
- Definicje
- Postanowienia wprowadzające
- Zasady korzystania ze Sklepu i Strony internetowej
- Zasady komentowania
- Zasady składania zamówień i realizacja zamówienia
- Czas realizacji zamówienia
- Produkty, zwroty i odpowiedzialność za wady
- Formy i czas dostawy, zwolnienia z opłat i płatności
- Dane osobowe i pliki cookies – wyciąg
- Pozasądowe dochodzenie roszczeń
- Postanowienia końcowe
§ 1 Definicje
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca zakupu w Sklepie internetowym Holy Alpaca Knit w celu konsumpcji i zaspokojenia własnych potrzeb;
- Sklep – sklep internetowy działający pod adresem internetowym holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com;
- Strona internetowa – witryna internetowa holyalpacaknit.pl i holyalpacaknit.com, w której skład wchodzi Sklep i Blog;
- Blog – podstrona Strony internetowej z wpisami tematycznymi;
- Użytkownik – każda osoba wchodząca na Stronę internetową;
- Komentujący – Użytkownik zostawiający opinię lub komentarz na Stronie internetowej;
- Produkt – gotowy wyrób wystawiony do sprzedaży widoczny na Stronie.
- Produkt na zamówienie – Produkt, który nie musi być w magazynie, ponieważ jest wykonywany dopiero po złożeniu spersonalizowanego zamówienia przez Konsumenta.
- Produkt wyróżniony – Produkt szczególnie promowany na Stronie.
- Sprzedawca – właściciel Sklepu, Anna Ziółkowska;
- Administrator Strony – Anna Ziółkowska;
- Regulamin – zbiór praw i obowiązków Konsumenta oraz Sprzedawcy.
§ 2 Postanowienia wprowadzające
- Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną rękodzieła za pośrednictwem Sklepu. Wszystkie produkty są nowe.
- Regulamin określa zasady działania sklepu, rejestracji konta, dokonywania zakupu, płatności, reklamacji i zwrotów. Określa także zasady zostawiania komentarzy (dotyczy Bloga i opinii o Produktach) i przytacza Politykę prywatności i cookies.
- Regulamin jest integralną częścią umowy, zawieranej przez Konsumenta ze Sprzedawcą po kliknięciu w przycisk „kupuję i płacę” w części „podsumowanie”. Każdy Konsument jest zobowiązany do zapoznania się z Regulaminem i zaakceptowania go celem dokonania zakupu.
§ 3 Zasady korzystania ze Sklepu i Strony internetowej
- Do prawidłowego skorzystania ze Strony internetowej Użytkownik potrzebuje urządzenia z dostępem do internetu: komputera, tabletu, telefonu.
- Do złożenia zamówienia Użytkownik, oprócz spełnienia § 3.1, potrzebuje posiadać aktywne konto mailowe i konto w banku.
§ 4 Zasady komentowania
- Aby zostawić komentarz lub opinię, Komentujący jest zobowiązany do zaakceptowania Polityki Prywatności, potrzebnych zgód i przestrzegania niniejszego Regulaminu.
- Komentarze i opinie powinny być pisane zgodnie z obowiązującymi normami społecznymi, tj. nie zawierać wulgaryzmów, spamu ani nieść treści nastawionych na hejt. W przeciwnym przypadku Komentujący zostanie zbanowany, tj. odebrane zostanie mu prawo do zostawiania opinii i komentarzy przez Administratora Strony.
- Komentarze pojawiają się na Stronie dopiero po zatwierdzeniu przez Administratora Strony, jednakże bez zbędnej moderacji, gdyż z założenia opinie Użytkowników i Konsumentów wydawane na temat Produktów i Sklepu powinny być zgodne ze stanem rzeczywistym, a ich komentarze odnoszące się do tematyki wpisu na Blogu. W innym przypadku komentarze lub opinie mogą nie zostać zamieszczone.
§ 5 Zasady składania zamówień i realizacja zamówienia
- Konsument może zakupić Produkt, spełniwszy poniższe wymagania:
1.1. wybierając ilość i, jeśli to wskazane, kolor Produktu;
1.2. jeśli Konsument zdecyduje się na kolor przy Produkcie na zamówienie, proszony jest o dodanie komentarza do zamówienia lub o kontakt ze Sklepem;
1.3. dodając Produkt do koszyka;
1.4. przechodząc do koszyka poprzez „podsumowanie” lub „zobacz koszyk” w prawym górnym rogu Strony lub w pasku bocznym Sklepu;
1.5. wybierając sposób wysyłki;
1.6. klikając „podsumowanie”;
1.7. wprowadzając wszystkie dane osobowe oznaczone jako wymagane, w tym adres wysyłki, numer telefonu, email i ewentualne komentarze;
1.8. wybierając sposób płatności;
1.9. czytając i akceptując Regulamin;
1.10. wciskając przycisk „kupuję i płacę”. - Kliknięcie przycisku „kupuję i płacę” jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży; złożenie zamówienia przez Konsumenta zostaje także potwierdzone drogą elektroniczną na adres email wskazany przy składaniu zamówienia.
- Od momentu otrzymania maila z potwierdzeniem złożenia zamówienia, Klient ma obowiązek opłacić zamówienie lub z niego zrezygnować, niezwłocznie powiadamiając fakcie rezygnacji Sprzedawcę.
- Sprzedawca oczekuje 3 dni robocze na zaksięgowanie płatności, a po jej dokonaniu zaczyna realizować zamówienie. Przez ten czas Sprzedawca nie może sprzedać tego Produktu innemu Konsumentowi.
- Brak wpłaty w powyższym terminie oznacza rezygnację z zakupu przez Konsumenta.
- Po dokonaniu płatności Konsument otrzyma potwierdzenie „Zamówienie w realizacji” przesłane elektronicznie na swój adres email. Dostęp do zamówienia i numer konta do płatności przelewem wyświetla się na także stronie złożenia zamówienia oraz jest dostępne po zalogowaniu do konta klienta.
- Gdy przesyłka zostanie nadana, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zrealizowane”.
- Jeśli zamówienie zostanie zwrócone, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie zwrócone”.
- Jeśli zamówienie zostanie anulowane, Konsument otrzymuje powiadomienie mailowe „Zamówienie anulowane”.
- Konsument może wysłać prośbę o wykonanie Produktu na zamówienie, jeśli Produkt jest oznaczony jako „Produkt na zamówienie”. Jeśli to wskazane, Klient jest zobowiązany podać nazwę wybranego koloru Produktu na zamówienie.
- Produkty na zamówienie, wykonane zgodnie z życzeniem Klienta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp. nie podlegają zwrotom ani wymianie (więcej w § 7).
- Aby dokonać zakupu Użytkownik nie musi się rejestrować, ale rejestracja jest polecana celem bieżącego monitorowania przebiegu składania zamówienia i dla dostępu do historii swoich zamówień.
§ 6 Czas realizacji zamówienia
- Sprzedawca przystępuje do realizacji zamówienia od momentu otrzymania zaksięgowanej wpłaty na swoim koncie.
- Do czasu realizacji zamówienia należy doliczyć czas dostawy, który zależy od kraju i przewoźnika.
- Jeżeli Produkt jest w magazynie, wysyłka następuje w ciągu 1-2 dni roboczych od daty zaksięgowania wpłaty. Większość przesyłek nadawana jest tego samego dnia.
- Jeżeli Produkt wykonywany jest na zamówienie lub na indywidualne zamówienie, czas jego realizacji wydłuża się. Czas dostaw poszczególnych Produktów podane są w opisach danych produktów na Stronie, niemniej ogólnie mieszczą się w 7-14 dniach roboczych.
- Z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy czas może przedłużyć się, np. w wyniku braku półproduktów u dostawcy, o czym Sprzedawca niezwłocznie poinformuje Konsumenta, pytając o zgodę na wydłużenie czasu realizacji lub w wyniku braku takiej zgody anuluje zamówienie i zwróci jego koszt Konsumentowi.
§ 7 Produkty, zwroty i odpowiedzialność za wady
- Wszystkie ceny podane na Stronie są cenami brutto.
- Wszystkie produkty są nowe, wykonane ręcznie przez Sprzedawcę, przy użyciu szydełka lub drutów. Elementy wyprodukowane w inny sposób, to elementy meblarskie, takie jak: pianka tapicerska, drewno i obicie stołków.
- Sprzedawca zaznacza, że poprzez fakt ręcznego wykonywania Produktów oraz różnych farbowań motków, z których Produkty są wykonywane, każdy z nich, w obrębie danego Produktu, może się nieznacznie różnić rozmiarem i kolorem.
- Sprzedawca stara się jak najlepiej odzwierciedlić rzeczywisty kolor produktu na zdjęciach, natomiast jego odcienie mogą się różnić w zależności od monitora i urządzenia Użytkownika. Żadna biała/naturalna wełna nie jest optycznie biała ze względu na naturalny odcień włókna, wpadający w ecru. Konsument nie może wnosić roszczeń z tytułu wynikającego z tego punktu.
- O wszystkie Produkty zakupione w Sklepie należy starannie dbać, zgodnie z instrukcją dołączaną do każdego z nich i dostępną na stronie: https://holyalpacaknit.pl/przykladowa-strona/, mając na uwadze to, że Produkty wykonywane ręcznie mogą być mniej trwałe od produktów masowych/ produkowanych maszynowo, np. mechacić i rozciągać się.
- Konsument może wnieść reklamację, jeśli zakupiony Produkt posiada wady leżące po stronie Sprzedawcy i niewynikające z użytkowania przez Konsumenta. Konsument niezwłocznie po dostrzeżeniu wady powinien poinformować Sprzedawcę o zaistniałej sytuacji i po konsultacji z nim odesłać Produkt na koszt Sprzedawcy na adres: Holy Alpaca Knit, Anna Ziółkowska, ul. Tamka 16/46, 00-349 Warszawa.
- Konsumentowi przysługuje prawo zwrotu lub wymiany Produktu w okresie 14 dni roboczych od otrzymania przesyłki, z wyłączeniem Produktów na zamówienie, wykonanych zgodnie z życzeniem Klienta co do koloru/ rozmiaru/materiału/wykonania/itp.
- Zwracany towar nie może być zniszczony, pobrudzony ani mieć śladów noszenia.
- O planowanym zwrocie lub wymianie Klient powinien poinformować Sprzedawcę przed jej dokonaniem. Przesyłka ze zwrotem i wymianą następuje na koszt Konsumenta i musi odbyć się poprzez wysyłkę rejestrowaną. Klient nie otrzymuje zwrotu kosztów wysyłki w żadną stronę. Adres przesyłki do zwrotu i wymiany: Holy Alpaca Knit, Anna Ziółkowska, ul. Tamka 16/46, 00-349 Warszawa.
§ 8 Formy i czas dostawy, zwolnienia z opłat i płatności
- Przy składaniu zamówienia Konsument ma możliwość wyboru poniższych przewoźników:
- Na terenie Polski:
- InPost Paczkomaty – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 12 zł; Konsumentowi przysługuje darmowa dostawa przy zakupie powyżej 398 zł;
- DHL Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 16,50zł; Konsumentowi przysługuje darmowa dostawa przy zakupie powyżej 398 zł;
- UPS Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 19 zł
- FedEx – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 17 zł
- TNT Express (premium) – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 18,50 zł.
- Do Niemiec:
- aPaczka Niemcy – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 37 zł;
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 65 zł;
- UPS Standard – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 76 zł.
- Do Wielkiej Brytanii, Francji i Hiszpanii:
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 68 zł
- Do Czech, Słowacji, Holandii, Belgii i Luksemburgu:
- GLS – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 59 zł
- Na Litwę, do Bułgarii, Słowenii i Węgier:
- GLS – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 69 zł
- Do Estonii, Finlandii, Grecji, Łotwy, Irlandii, Portugalii, Szwecji i Włoch:
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 89 zł
- Do Norwegii, Białorusi, Rosji, Szwajcarii i na Ukrainę:
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 128 zł.
- Do Kanady i Stanów Zjednoczonych:
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 230 zł.
- Do Australii:
- TNT Economy Express – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 260 zł;
- Do Japonii, Chin, Tajlandii, Indii, Korei Pd., Singapuru i Hong Kongu:
- UPS Express Saver – standardowy koszt wysyłki do 5 kg: 210 zł.
- Płatności można dokonać:
- Za pomocą PayPala – Konsument musi posiadać konto na PayPalu lub zapłacić kartą;
- Poprzez bezpośredni przelew bankowy na konto sprzedawcy: 98 1140 2004 0000 3802 7796 6936 (rachunek w mBanku), IBAN: PL98 1140 2004 0000 3802 7796 6936, BIC: BREXPLPWMBK.
- Wysyłki do Polski realizowane kurierami dostarczane są w ciągu 1-2 dni roboczych od dnia nadania.
- Wysyłki do Polski realizowane do paczkomatu dostarczane są w ciągu 2-4 dni roboczych od dnia nadania.
- Wysyłki do pozostałych krajów świata realizowane kurierami dostarczane są w ciągu 2-4 dni roboczych od dnia nadania transportem lotniczym.
§ 8. Dane osobowe i pliki cookies – wyciąg z Polityki prywatności Holy Alpaca Knit. Całość tekstu dostępna jest na stronie: https://holyalpacaknit.pl/polityka-prywatnosci/
- (…) Każdy Użytkownik Strony Internetowej, którego dane są przetwarzane, ma prawo do:
1.1. wglądu do swoich danych osobowych (art. 15 RODO);
1.2. poprawiania swoich danych osobowych (art. 16 RODO);
1.3. ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych (art. 18 RODO);
1.4. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania swoich danych osobowych (art. 19 RODO);
1.5. usunięcia swoich danych osobowych (art. 17 RODO);
1.6. przeniesienia swoich danych osobowych (art. 20 RODO). - Wyżej wymienione prawa zostaną wyegzekwowane po przesłaniu przez Użytkownika odpowiedniej prośby do Administratora na adres e-mail: admin@holyalpacaknit.pl.
- Administrator postąpi zgodnie z żądaniem Użytkownika, o ile nie wystąpi podstawa prawna przetwarzania danych osobowych, wobec przetwarzania których odniósł się Użytkownik.
- Użytkownik ma także prawo wnieść skargę do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych w przypadku stwierdzenia nieprawidłowości w zakresie przetwarzania jego danych osobowych przez Administratora (…).
- Strona Internetowa wykorzystuje tzw. Pliki Cookies, czyli głównie małe pliki tekstowe, zapisywane i przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika.
- Pliki Cookies pozwalają na rozpoznanie urządzenia Użytkownika i wyświetlenie Strony Internetowej w sposób dostosowany do jego preferencji. Zawierają zazwyczaj nazwę domeny, unikalny numer oraz czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
- Pliki Cookies na Stronie Internetowej służą głównie do tworzenia anonimowych statystyk, poprawiających funkcjonalność strony.
- Pliki Cookies dzielą się na:
- Cookies sesyjne – usuwane z urządzenia końcowego po wyłączeniu komputera lub zakończeniu sesji przeglądarki;
- Cookies trwałe – przechowywane na urządzeniu końcowym Użytkownika do momentu usunięcia ich przez Użytkownika lub ich wygaśnięcia.
- Użytkownik ma prawo do wyłączenia Plików Cookies w obrębie swojej przeglądarki. Każda przeglądarka ma własne ustawienia odnośnie Plików Cookies. Aby wyłączyć Pliki Cookies, Użytkownik może pobrać instrukcję, dotyczącą przeglądarki, której używa, pod tym linkiem: http://www.allaboutcookies.org/manage-cookies/
- Zablokowanie Plików Cookies przez Użytkownika może prowadzić do nieprawidłowego wyświetlania się Strony Internetowej (…).
§ 10 Pozasądowe dochodzenie roszczeń
- Konsument może skorzystać z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń i rozpatrywania reklamacji:
- Konsument może zwrócić się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży
- Konsument może skorzystać z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika praw konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona konsumentów.
- Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są pod adresem: http://www.uokik.gov.pl.
- Konsument może także skorzystać z platformy OD: http://ec.europa.eu/consumers/odr. Platforma służy rozstrzyganiu sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami dążącymi do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Regulamin może ulec zmianie w każdym momencie.
- Data ostatniej aktualizacji: 24.09.2018 r.
- Pytania związane z Regulaminem można kierować na adres e-mail: admin@holyalpacaknit.pl.
DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski przy zamówieniach powyżej 250 zł.UWAGA: Przesyłki do Wielkiej Brytanii są wstrzymane do odwołania. //
Shipments to the UK are on hold until further notice.
Ukryj